Jak zagłębić się w badania słów kluczowych: Przejdź do narzędzi i technik

Nowe techniki i narzędzia mogą pomóc Ci zagłębić się w proces badania słów kluczowych. Oto kilka dobrych do sprawdzenia. Czego szukają prawdziwi klienci?

 

Wydaje się, że to proste pytanie, prawda? Ale kiedy zaczniesz zagłębiać się w badania i dane, sprawy stają się zagmatwane. Słowo lub wyrażenie może być często wyszukiwane, ale sam ten fakt nie oznacza, że ​​są to Twoi klienci. Jeśli weźmiesz również pod uwagę wyszukiwanie głosowe i intencję, cały proces badania słów kluczowych staje się jeszcze bardziej skomplikowany.

 

Podczas gdy kampania w płatnych wynikach wyszukiwania zapewni nam wgląd w nasze słowa kluczowe „pieniądze” – te, które prowadzą do konwersji na klientów i/lub sprzedaż – istnieje również wiele innych sposobów, aby dowiedzieć się, czego szukają prawdziwi klienci. Twoim obowiązkiem jest przyciąganie ruchu organicznego do witryny swoich klientów. Ale to nie jedyna odpowiedzialność. Jeśli zajmujesz się SEO choćby minutę, znasz pytania, które się pojawiają:

Jak ruch wpływa na nasz zwrot z inwestycji?

Czy ci użytkownicy dokonują konwersji?

W SEO nadal odczuwasz ciężar pozyskiwania odwiedzających, którzy zamienią się w potencjalnych klientów, klientów lub sprzedaż. Właśnie w tym może pomóc ten dogłębny proces badania słów kluczowych.

Ewolucja słów kluczowych

Żyjemy w erze, w której wyszukiwanie ukierunkowane na intencję jest dla nas ważniejsze niż czysta objętość. Ponieważ wyszukiwarki starają się lepiej zrozumieć użytkownika, musimy być równie doświadczeni, co oznacza, że ​​musimy dużo wiedzieć o naszych potencjalnych klientach i klientach.

Ponadto musimy wziąć pod uwagę wyszukiwanie głosowe i sposób, w jaki ten wzrost wpłynie na nasz ruch i ostatecznie na konwersje. Większość z nas jest już na tej ścieżce, ale jeśli nie jesteś lub chcesz doskonalić swoje umiejętności badawcze, istnieje wiele narzędzi i taktyk, które możesz zastosować. Poniżej znajduje się kilka podstawowych narzędzi i technik, które mogą sprawić, że różnica między przeciętnymi badaniami słów kluczowych a ukierunkowanymi badaniami słów kluczowych, które prowadzą do zainteresowanych odwiedzających witrynę.

1. Poznaj ludzi, na których celujesz

Musisz naprawdę poznać swoją grupę docelową. Zrób dodatkowy krok, aby dowiedzieć się, jakie pytania zadają klienci i jak opisują swoje problemy. W marketingu musimy skupić się na rozwiązaniu problemu. SEO to marketing. Oznacza to, że nasze ukierunkowane słowa kluczowe i koncentracja na treści powinny koncentrować się na tej koncepcji. Analiza odbiorców może pomóc w poznaniu ludzi, do których kierujesz reklamy. Dzięki temu wyszukiwanie słów kluczowych jest bardziej osobiste i trafne.

2. Wyjdź poza tradycyjne narzędzia słów kluczowych

Narzędzia do badania słów kluczowych doskonale nadają się do usprawnienia procesu znajdowania świetnych słów i fraz, zwłaszcza narzędzia udostępniające sugerowane lub powiązane terminy, które pomagają nam tworzyć nasze listy.

Nie zapomnij jednak o nie tak oczywistych narzędziach. Demographics Pro ma na celu zapewnienie szczegółowego wglądu w odbiorców mediów społecznościowych, co z kolei daje wyobrażenie o tym, kto może szukać Twojej marki lub produktów. Możesz zobaczyć, czym się interesują i czego mogą szukać.

Wprowadza Cię na właściwą ścieżkę do kierowania na słowa, których używają Twoi klienci, w porównaniu ze słowami, których według Twojej firmy używają ludzie. Możesz także wyświetlić informacje o odbiorcach w Audiense, które zawiera szczegółowe informacje o osobach, które próbujesz przyciągnąć. Dzięki Audiense możesz nawet zobaczyć hashtagi i słowa, których używają (tj. możliwości słów kluczowych)

Możesz zebrać podobne dane o swoich potencjalnych klientach, korzystając z bezpłatnego narzędzia Social Searcher. Nie jest to trudne w użyciu – wszystko, co musisz zrobić, to wpisać słowa kluczowe. Możesz także wybrać źródło i typ posta. Możesz zobaczyć najnowsze posty, użytkowników, nastroje, a nawet powiązane słowa.

 

Załóżmy, że chcesz tworzyć i optymalizować filmy pod kątem określonych słów kluczowych. To narzędzie umożliwia filtrowanie według YouTube, dzięki czemu możesz zobaczyć, co już jest dostępne i uzyskać wgląd w to, jak możesz zoptymalizować swoje filmy.

 

Innym świetnym narzędziem są Seed Keywords. Jest to szczególnie przydatne, jeśli zmagasz się ze słowami kluczowymi. To narzędzie umożliwia stworzenie scenariusza wyszukiwania, który możesz następnie wysłać znajomym. Jest to ogromna pomoc, jeśli działasz w niszowej branży i trudno jest znaleźć słowa kluczowe. Po utworzeniu scenariusza wyszukiwania otrzymasz link, który możesz wysłać do osób. Słowa, których używają do wyszukiwania, są następnie gromadzone i dostępne dla Ciebie. Te słowa to wszystkie możliwe słowa kluczowe.

3. Określ trendy

Aby przechwytywać trafny i aktualny ruch, musisz zidentyfikować popularne słowa kluczowe. Na przykład, jeśli optymalizujesz witrynę, która oferuje produkty lub usługi sezonowe, musisz wiedzieć, czego i kiedy szukają ludzie. Podczas pandemii COVID-19 pojawiły się wszystkie rodzaje trendów słów kluczowych , które wykraczały poza oczywiste słowa i wyrażenia. Na przykład ludzie szukali informacji, jak uniknąć przybierania na wadze i jak przenieść zespół do wirtualnego środowiska.

 

Trendy Google to najlepsze źródło do znalezienia tych informacji. Pamiętaj, aby filtrować według daty, a nawet lokalizacji, jeśli dotyczy.

 

4. Wkop się w intencję

Po wyczuciu niektórych słów kluczowych, na które chcesz kierować reklamy, nadszedł czas, aby pójść o krok dalej. Chcesz wiedzieć, jaki rodzaj treści jest rankingowany dla tych słów kluczowych, co daje wyobrażenie o tym, co Google i użytkownicy wyszukujący uważają za intencję.

 

Aby przedstawić prosty przykład (jest wiele innych typów intencji, które pojawiają się podczas podróży kupującego), skupmy się na dwóch głównych kategoriach intencji: kup i poznaj. Opierając się na wynikach, Google uważa, że ​​intencją osoby wyszukującej może być zakup kawy ze sprawiedliwego handlu lub dowiedzenie się o niej więcej. W takim przypadku strona, którą próbujesz zoptymalizować, może być kierowana na dowolny cel.

 

W tym scenariuszu, jeśli kierujesz reklamy na słowo kluczowe [bezpieczne usuwanie chwastów], utworzysz i/lub zoptymalizujesz stronę zawierającą informacje (lub innymi słowy, spełniającą intencję „wiem”). Wiele narzędzi może pomóc Ci określić, które strony są w rankingu dla wybranych słów kluczowych, w tym SpyFu, SERanking i Semrush. Po prostu klikałbyś je, aby określić intencje stron.

5. Przejdź od słów kluczowych do pytań

Ludzie szukają pytań. Nie jest to warte opublikowania, ale powinniśmy wykorzystać wszystkie możliwości, aby odpowiedzieć na te pytania. Dlatego nigdy nie zapominaj o słowie kluczowym z długim ogonem. Niektóre z moich ulubionych narzędzi pomagających w znajdowaniu pytań to:

* OdpowiedzPubliczne.

* Analizator pytań autorstwa BuzzSumo.

* RównieżZapytany.com.

AnswerThePublic wykorzystuje technologię autosugestii, aby przedstawić typowe pytania i wyrażenia związane z Twoimi słowami kluczowymi. Generuje wizualizację danych, która może pomóc w lepszym wyczuciu wyszukiwanych tematów.

 

Analizator pytań BuzzSumo lokalizuje najpopularniejsze pytania zadawane na niezliczonych forach i stronach internetowych, w tym Amazon, Reddit i Quora. Chcesz wiedzieć, o co ludzie pytają o „marketing cyfrowy”? Możesz uzyskać te informacje i posortować według typu pytania.

 

AlsoAsked.com to kolejne narzędzie, które pomaga identyfikować pytania. Opiera się na danych Google People Also Ask. Narzędzie zapewnia wgląd w wyszukiwania typu long tail – relacje między tematami i pytaniami.

 

Końcowe przemyślenia

Nowe techniki i narzędzia zawsze ułatwiają nam pracę. Skoncentruj się głównie na tym, jak przyciągnąć klientów do Twojej witryny, dzięki wiedzy o tym, jak przyciągnąć ich za pomocą odpowiednich słów kluczowych, pytań i treści.