Jak korzystać z mediów społecznościowych do badania słów kluczowych

Media społecznościowe oferują bogactwo danych, z których mogą korzystać specjaliści SEO. Oto kilka sposobów wykorzystania mediów społecznościowych do badania słów kluczowych. Potrzebujesz nowych, gorących, parujących słów kluczowych do kierowania?

Tak, ja też. Jeśli jesteś podobny do mnie i masz dość używania tych samych słów kluczowych, co wszyscy inni, czas zagłębić się w media społecznościowe. Wiem, że media społecznościowe mogą nie być pierwszą rzeczą, która przychodzi ci na myśl, gdy myślisz o badaniu słów kluczowych – ale może to być świetne źródło dla słów kluczowych o długim ogonie i o dużym natężeniu ruchu.

Dlatego: Przeciętna osoba spędza prawie trzy godziny dnia w mediach społecznościowych, a platformy społecznościowe stale gromadzą informacje o tym, co robimy, kogo lubimy, dokąd idziemy i jakiego rodzaju treści sprawiają, że klikamy.

.:reklama:.

Co sprawia, że ​​jest to jak wejście do pokoju szczeniąt w celu zbadania słów kluczowych. Przyjrzyjmy się ośmiu sposobom wykorzystania mediów społecznościowych do odkrywania słów kluczowych w celu inspirowania treści, kierowania reklam PPC lub SEO.

 

 

1. Użyj opcji kierowania reklam na Facebooku, aby zerknąć na zachowanie odbiorców

Nawet jeśli wiesz, kim są Twoi docelowi odbiorcy, istnieje duża szansa, że ​​nie wiesz o nich wszystkiego. Ale Facebook tak. Platforma społecznościowa to miejsce, w którym większość z nas dzieli się szczegółami na temat swojego życia, pracy, programów, które lubimy, jakie tematy nas interesują i jakie produkty kupujemy. Facebook zbiera wszystkie te dane do targetowania reklam. Jednak może być również używany do badania słów kluczowych i znajdowania powiązanych tematów.

 

Korzystając z opcji kierowania na Facebooka , możesz dowiedzieć się o:

* Lokalizacja.

* Wiek.

* Płeć.

* Zainteresowania.

* Status związku.

* Języki.

* Poziom edukacji.

* Tam, gdzie pracują.

Wskazówka: grupy na Facebooku to kolejne świetne źródło kluczowych terminów. Poszukaj „popularnych tematów” w grupach branżowych pod kątem propozycji słów kluczowych.

2. Zanurz się w funkcję wyszukiwania na Twitterze

Ach, Twitterze. Strona z małymi treściami, najświeższymi wiadomościami i trochę dziwności. W przeciwieństwie do innych platform, na których treść może pozostać świeża przez kilka godzin (a nawet kilka dni), trendy na Twitterze zmieniają się niemal w czasie rzeczywistym. Dzięki temu Twitter jest idealny do znajdowania terminów na czas.

Aby znaleźć interesujące tematy, przejdź do sekcji „odkrywaj”. Zobaczysz kilka opcji – zwróć szczególną uwagę na tematy pod „dla Ciebie” i „Trendy”. Są to tematy, o których mówią ludzie z Twojej okolicy i branży. Jedyną wadą tej strategii jest to, że nie jest ona tak przydatna, jeśli nie jesteś jeszcze aktywny na Twitterze. Jeśli jednak tak jest, Twitter jest skarbnicą pomysłów na tematy i długich słów kluczowych, których możesz użyć w SEO.

3. Przeszukuj hashtagi na Instagramie, aby odkryć odpowiednie treści

To, co zaczęło się jako sposób na udostępnianie zdjęć psów i tostów z awokado, jest teraz prawdziwą wyszukiwarką, częściowo dzięki hashtagom. Wejdź na Instagram i wyszukaj kluczowe terminy, na które chcesz kierować reklamy, a następnie spójrz na inne hashtagi, które użytkownicy dodają do postów. Załóżmy, że chcesz publikować treści dotyczące SEO. Wyszukaj #SEO, a następnie spójrz na hashtagi, których używają ostatnie posty.

Mnóstwo długich i powiązanych kluczowych terminów, których mogę użyć do tworzenia treści, kierowania SEO, a nawet płatnych reklam. Wyszukiwanie każdego z tych hashtagów zapewni mi jeszcze więcej słów kluczowych. Możesz także użyć funkcji autouzupełniania do badania słów kluczowych. Powiedzmy, że chcę znaleźć treści związane z marketingiem B2B. Instagram uprzejmie pokazuje mi inne tematy, którymi interesują się użytkownicy. Mogę użyć tych hashtagów w moich treściach na Insta, aby zwiększyć swój zasięg – lub dodać je do mojej długiej listy kluczowych terminów.

4. Użyj funkcji wyszukiwania autouzupełniania YouTube

YouTube to nie tylko wyszukiwarka śmiesznych filmów o kotach – to w rzeczywistości druga najpopularniejsza wyszukiwarka (zajmując drugie miejsce za Google). Aby znaleźć powiązane kluczowe terminy, wpisz główny termin i zobacz, co oferuje YouTube. To prawda, że ​​nie wszystkie terminy są przydatne – na przykład [B2B gta glitch] prawdopodobnie nie jest tym, czego szukasz, jeśli przeszukujesz B2B – ale nadal jest to świetne źródło pomysłów na tematy i słów kluczowych SEO.

5. Zagłęb się w trendy wyszukiwania na Pintereście

Pinterest zawiera nie tylko przepisy na burrito i listy podróży – może być również pomocny przy wyszukiwaniu długich słów kluczowych, o których mogłeś nie pomyśleć samodzielnie. Podobnie jak inne wyszukiwarki, Pinterest zwraca wyniki na podstawie treści, z którymi według niego użytkownicy będą najprawdopodobniej wchodzić w interakcję.

Na przykład wyszukiwanie [badania słów kluczowych] zwraca mnóstwo treści o tym, jak analizować słowa kluczowe, korzystać z bezpłatnych narzędzi i przeprowadzać badania specjalnie pod kątem ruchu organicznego. Są to wszystkie słowa kluczowe z długim ogonem, które mogę wykorzystać do SEO lub tworzenia treści. Autouzupełnianie na Pintereście dostarcza jeszcze więcej pomysłów, sugerując dodatki wyszukiwania do podstawowego słowa kluczowego.

6. Posłuchaj, co mówią influencerzy na Linkedin

Linkedin jest domem dla ponad 722 milionów użytkowników i odnotowuje rekordowy poziom zaangażowania. Jeśli prowadzisz działalność B2B, sprzedaż, marketing lub kierujesz się do decydentów wysokiego szczebla, Linkedin powinien stać się Twoim nowym domem.

 

Istnieje kilka sposobów wykorzystania Linkedin do badania słów kluczowych, w tym śledzenia tego, o czym mówią influencerzy. Wyszukaj słowo kluczowe, a następnie wybierz osoby, które mają znaleźć wpływowe osoby, a następnie kliknij Zobacz całą aktywność w ich profilu. Spowoduje to wyświetlenie wszystkich postów, które udostępnili w ciągu ostatnich 90 dni. Szukaj hashtagów, pomysłów na treści i grup, z którymi wchodzą w interakcję. Podobnie jak YouTube i Instagram, możesz również użyć funkcji autouzupełniania Linkedin, aby znaleźć powiązane terminy.

 

 

7. Użyj BuzzSumo

BuzzSumo to narzędzie społecznościowe zaprojektowane, aby pomóc Ci znaleźć najbardziej interesujące tematy, łączyć się z wpływowymi osobami i monitorować popularne tematy. To może teraz brzmieć jak najlepsze miejsce do badania słów kluczowych, ale tak jest. Oto dlaczego — Buzzsumo przygląda się najbardziej angażującym treściom na wielu platformach społecznościowych, co oznacza, że ​​słucha praktycznie wszędzie.

 

Zauważ, że pokazuje najbardziej angażujące treści na Facebooku, Twitterze, Pintereście i Reddicie. Ponadto możesz użyć filtrów do sortowania według lokalizacji, typu treści, liczby słów i zdominowania reakcji. Podoba mi się również wyszukiwarka „influencers”, która umożliwia wyszukiwanie tematów, o których mówią najbardziej wpływowe osoby w branży.

 

8. Poznaj swoje narzędzie do słuchania społecznościowego

Jeśli korzystasz już z narzędzi społecznościowych, takich jak Awario i Mention, są one kolejnym solidnym źródłem słów kluczowych. Te narzędzia wykonują za Ciebie całą pracę, gromadząc w jednym miejscu wszystkie główne tematy, o których mówią ludzie. Dzięki temu zaoszczędzisz czas, ponieważ nie będziesz musiał zagłębiać się w kilka narzędzi.

 

Możesz także odfiltrować szum, aby skupić się na słowach kluczowych, które mają znaczenie dla Twojej marki i branży. Użyj go, aby śledzić nazwę swojej marki, śledzić trendy w branży i znajdować wpływowe osoby.

 

Społeczności i wyszukiwanie idą razem jak mleko i ciasteczka

Media Społecznościowe i wyszukiwania nie są tak oddzielone, jak mogłoby się wydawać. Jasne, media społecznościowe nie są bezpośrednim czynnikiem rankingowym, ale są komplementarne.

Społeczności mogą pomóc Ci lepiej zrozumieć, jakimi tematami interesują się Twoi odbiorcy, co publikują i gdzie są najbardziej aktywni. Podobnie jak mleko i ciasteczka, serwisy społecznościowe i SEO są razem lepsze!